Büyük Birlik Partisi Genel Başkanı Mustafa Destici, 14 Mayıs seçimlerinde milletvekili seçilemeyerek ancak AKP-MHP'nin oluşturduğu Cumhur İttifakı'na destek vererek, İstanbul İl Başkanlığı'nda gündemle ilgili bir basın toplantısı düzenledi. Ekonomik kriz ve son zamlar konusuna değinen Destici, aşağıdaki ifadeleri kullandı:
- Bütçe açığını kapatmak için vergi artışları yoluyla devam etmek, eski çözüm önerileri ve yollarıdır. Bugün vatandaşlarımız farklı ve daha konforlu çözümler beklemektedir. Hayatlarını zorlaştırmayacak, kemerlerini sonuna kadar sıkmayacak daha rahat çözümler talep ediyorlar.
ZENGİNLE FAKİR AYNI ORANDA VERGİ ÖDEMELİ Mİ?
- Elbette bütçe açıkları kapatılmalı, ancak bunun dolaylı vergiler yoluyla tüm vatandaşlarımızın sırtına yüklenmesi doğru değildir. Kimin daha fazla mal varlığı varsa, o daha fazla katkıda bulunmalı ve daha yüksek vergi ödemelidir.
- Düşük gelirli ve asgari ücretli kişiler ile 7 bin 500 TL gibi emekli maaşı alanlardan vergi almak, hem ahlaki açıdan hem de yasal olarak doğru değildir. Anayasaya göre vergi, kazançtan alınmalıdır, yani kazanan ve daha varlıklı olanlardan alınmalıdır. Ancak maalesef ülkemizde önemli bir kısmı dolaylı vergilere dayandığından, akaryakıt gibi ürünler üzerindeki ÖTV gibi vergileri zenginlerle fakirler aynı oranda ödemektedir.